Het grote aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu Het grote aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu

Het grote aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Juni 2015 | Tanzania, Stone Town

Hallo allemaal!

Jullie lezen het goed, het aftellen is begonnen...
Nog 1 week. Nog 1 week, 7 dagen heb ik te gaan voor ik naar huis ga.

Afgelopen weken druk bezig geweest op stage om mn onderzoek en rapport tot een goed einde te kunnen brengen en buiten de stageuurtjes om veel leuke dingen gedaan om de tijd die ik hier nog had zo goed en leuk mogelijk te besteden.

Zo ben ik bijvoorbeeld bij Chris langs geweest. Chris is de manager van het Zenji Hotel en hij heeft me bij hem thuis uitgenodigd om zijn familie te ontmoeten. We zijn samen met de dala dala naar Bububu gegaan want alleen had ik zijn huis nooit kunnen vinden. Bij binnenkomst werd ik begroet door de vrouw van Chris met baby Bryan (hij wordt in juni 1) op de arm. Toen ik net goed en wel binnen stond werd ik besprongen door Anneloes (ja echt, geloof het of niet, ze heeft echt Anneloes!), de 4-jarige dochter van Chris. Ik ben heel hartelijk ontvangen in het huis van Chris, heb lekker te eten gehad, een grote hoeveelheid glazen 'juicy' naar binnen gegoten en lekker met de kids gespeeld. En waar ik in het begin van de avond nog mzungu (blanke) genoemd werd door Anneloes, begon ze me na verloop van tijd 'dada Lotte' te noemen. Dada betekent zus in het Swahili. Het meisjes heeft me een hele hoop vertalen verteld, welke ik natuurlijk niet begreep omdat ze in het Swahili vertelde. Toch was knikken en af en toe uhu zeggen genoeg om het meisje te doen vermoeden dat ik alles begreep en het met haar eens was want ze bleef vol enthousiasme met me kletsen. Toen ik aan het eind van de avond opgehaald werd door Khalid had Anneloes het zo leuk gehad dat ze eigenlijk niet wilde dat ik naar huis ging, en als ik ging zou ze met mij meegaan om bij mij te komen logeren. Dat vond Chris toch niet zo'n goed idee dus ik ben alleen naar huis gegaan en Anneloes heeft lekker in haar eigen bedje geslapen. Wel vraagt ze Chris elke keer wanneer 'dada Lotte' weer langs komt, dus ik ga volgende week voor ik vertrek nog een keer langs om gedag te zeggen.

Woensdag de 27e was het weer tijd voor een afscheidsfeestje. Manon zou de volgende dag vertrekken dus we hebben met z'n allen een drankje gaan doen bij Livingstone.

De 30e zou het volgende afscheidsfeestje op de planning staan. Leyla en Hanne (de Vlaamse vrijwilligers van Ellen) zijn namelijk vandaag vertrokken naar België en hun afscheidsfeestje zouden we vieren met een full moon party in Kendwa. Helaas heeft Kendwa (zonder overleg met ons!) besloten om de full moon party een week te verplaatsen. Geen party dus! Toch hebben we 30e nog wel wat leuks gedaan met zn allen. De meiden wilden graag nog is mee naar een optreden van de danscrew dus zaterdagavond zijn Ellen, Leyla, Hanne en ik meegegaan naar een optreden in Kiwengwa. Het optreden was echter niet helemaal wat ik er van gewend was. We moesten eerst 2 uur wachten toen we aankwamen en toen we het wachten zat waren ben ik vast met de meiden bij het zwembad gaan zitten omdat we ervan overtuigd waren dat de mannen daar hun optreden zouden geven. Niets was echter minder waar! Ergens verscholen zat de eigenaar van het hotel met een stuk of 12 gasten en de mannen gaven een privé-optreden. We zijn ergens op een strandbedje in de schaduw gaan zitten zodat we toch het optreden nog konden zien. Vervolgens ging na 15 minuten de muziek alweer uit, terwijl een optreden van de jongens normaal toch al wel gauw 45 minuten duurt. Niet helemaal wat ik (en de andere meiden) ervan verwacht hadden maar ze vonden het wel leuk om is te zien hoe het eraan toe gaat tijdens een optreden van de mannen.

De volgende dag ben ik lekker in de stad gaan chillen met Ellen en maandag ben ik verhuisd. De huurperiode van mijn oude appartement zat erop en nu zit ik op nog geen 5 min van mn oude huisje in een leuk guesthouse. Wel raar om mn koffers in te moeten pakken en een leeg appartement achter te moeten laten. Gelukkig kon ik mn koffers diezelfde dag nog op een andere plek in Stone Town uitpakken, een toch wel geruststellende gedachte, nu was het inpakken toch nog niet het definitieve einde van mijn avontuur hier.

Gister ben ik naar het huis van Ellen gegaan in Chukwani waar we een afscheidsBBQ gingen houden voor Leyla en Ellen. Samen met Ellen heb ik pyromaan gespeeld en geprobeerd de BBQ aan te steken. Dit was echter lastiger dan gedacht, of ja, het vuur ging wel aan, de kooltjes smeulden wel, maar het duurde allemaal wel erg lang! Uiteindelijk is het toch goed gekomen en hebben we heerlijk gegeten. Na het eten nog een spelletje weerwolven gespeeld en daarna ben ik weer terug gegaan omdat ik natuurlijk gewoon de volgende dag weer moest werken.

En die volgende dag is vandaag... 5 juni, mijn laatste stagedag! De dag om alles af te sluiten, al mn collega's gedag te zeggen en cadeautjes uit te delen.

Morgen is het dan tijd voor mijn eigen afscheidsfeestje. Zoals te lezen in mijn vorige blog was het plan om pannenkoeken en ander Nederlands voedsel te gaan eten, maar dit plan is een beetje gewijzigd. Omdat de full moon party een week verzet is ga ik morgen met Ellen en de jongens nog één keer goed met z'n allen een feestje vieren.

Dan heb ik daarna nog 1 week om te genieten van alles en iedereen wat het eiland me te bieden heeft en om me voor te bereiden op mijn terugkeer naar Nederland die nu toch wel erg snel dichterbij komt. Ik krijg er stiekem nu al een beetje buikpijn van als ik bedenk dat ik al mijn nieuwe lieve vrienden hier moet gaan achterlaten, maar goed, ik heb weinig keus.

Ik heb nog ongeveer 2,5 uur te gaan op stage en dan gaat mijn laatste vrije week in. Ik ga zoveel mogelijk genieten en zoveel mogelijk leuke dingen doen en hopen dat afscheid nemen me volgende week niet te zwaar valt.

Nederland, tot volgende week!

Liefs, x

  • 05 Juni 2015 - 12:52

    Christa:

    Geniet nog maar lekker van deze laatste week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Stone Town

Lotte

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 971
Totaal aantal bezoekers 5067

Voorgaande reizen:

24 December 2014 - 13 Juni 2016

Zanzibar!

Landen bezocht: