We vorderen gestaag - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu We vorderen gestaag - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu

We vorderen gestaag

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Januari 2015 | Tanzania, Stone Town

Hallo lieve allemaal,

Laat ik maar beginnen met te zeggen dat het hier nog steeds erg warm is en dan wennen aan de warmte toch langer duurt dan gedacht. Ik denk namelijk nog steeds met alles wat ik doe, tjonge, het is hier toch wel echt, echt warm!

Verder begin ik overal aardig aan te wennen. Ik word 's nachts niet meer wakker van jankende katten en scooters die door de straten scheuren en ondanks de warmte slaap ik goed. Ook de taferelen hier op de weg beginnen 'normaal' te worden en ik sta steeds minder doodsangsten uit in de dala dala op weg naar stage.

Afgelopen zaterdag hebben we met de meiden de spice tour gedaan. Met de taxi zijn we afgezet bij een spice farm waarna we door de bomen en planten rondgeleid werden. We hebben gezien hoe de kruiden groeien, hoe ze ze oogsten en welke delen van de planten ze allemaal gebruiken. Verder hebben we kokoswater uit de kokosnoot gedronken en vervolgens de verse kokos gegeten. En vers was ook echt vers! Een van de mannen die daar werkte is voor ons de palmboom ingeklommen om vervolgens de kokosnoten naar beneden te gooien. Met niks meer dan een touwtje om hun voeten zijn ze in no time boven, heel gek om te zien!

Zondag was het plan om net buiten Stone Town te gaan zwemmen, maar helaas heb ik af moeten haken omdat ik zaterdagnacht ziek ben geworden. Zondag heb ik dus de hele dag geslapen en maandag was ik weer zo goed als opgeknapt. Klaar voor een nieuwe stageweek! Ik heb deze week veel van Stone Town gezien, omdat ik met Happy (onze werkplaatsmanager) op sleeptouw ben genomen om dingen te gaan regelen voor het Busara festival in februari, een cultuurfestival wat plaats vindt in de stad. Omdat alles hier lekker op zn Afrikaans gaat, werden we steeds tussen verschillende personen heen en weer gestuurd, maar inmiddels is alles wat we moesten doen gelukkig gelukt!

De laatste paar uurtjes van alweer de tweede stageweek tikken nu langzaam voorbij. Vandaag stoppen we om 2 uur, omdat we dit weekend met de meiden naar Paje gaan om een weekendje lekker te relaxen op het strand. Hier in de stad kun je namelijk niet lekker in bikini op het strand liggen, omdat dat vanuit de cultuur hier niet gewaardeerd word. Dit weekend gaan we dus lekker chillen in een bungalow op het strand. Wakker worden, de deur uit lopen en een prachtig wit strand en strakblauwe zee zien. Prima vooruitzicht lijkt me!

Tot zo ver de avonturen van afgelopen week.. Volgende week zal ik jullie in geuren en kleuren vertellen hoe hard wij genoten hebben van ons weekend in Paje!

Liefs, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Stone Town

Lotte

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5086

Voorgaande reizen:

24 December 2014 - 13 Juni 2016

Zanzibar!

Landen bezocht: