Bezoek! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 April 2015 | Tanzania, Stone Town

Zoals gezegd zal ik jullie in deze blog bijpraten over het bezoek van papa en mama.

24 maart heb ik ze rond middernacht op het vliegveld van Zanzibar opgehaald en wat was het fijn om ze weer te zien! Cassim en Saleh waren met me meegegaan als welkomstcomité. Na aankomst op het vliegveld zijn we naar de stad gegaan waar papa en mama afgezet zijn bij hun hotel. Daarna zijn we met zijn vijven nog even wat gaan drinken omdat papa en mama na zo'n lange reis toch wel toe waren aan een biertje!

Woensdag hebben we met zn drietjes ontbeten en toen hebben papa en mama gelijk enigszins kunnen zien wat het regenseizoen inhoudt, want de regen kwam op sommige momenten toch goed hard uit de lucht zetten. Gelukkig is er een paraplu uitgevonden! Met de paraplu in de aanslag heb ik papa en mama met Saleh op pad gestuurd en Saleh heeft ze zo ongeveer de hele stad laten zien terwijl ik thuis nog het een en ander aan werk heb afgemaakt. 's Avonds zijn we lekker een hapje gaan eten en vroeg naar bed gegaan. Donderdag zijn papa en mama lekker op hun gemakje de stad nog is gaan bekijken terwijl ik wederom een dagje aan het werk was. Vrijdag zou Saleh papa en mama om 10 uur ophalen om ze mee te nemen naar de Spice Tour. Vervolgens zouden we rond half 1 gaan lunchen om daarna een kijkje te gaan nemen bij Ellen in Chukwani. Saleh stond naar ieders verrassing keuring om precies 10 uur voor de deur van papa en mama. Daarna liep het plan echter in de soep. Omdat er nauwelijks meer benzine op het eiland te verkrijgen was stonden er lange rijen voor de weinige tankstations die nog open waren, dus het heeft ongeveer een uur geduurd voordat Saleh benzine had kunnen bemachtigen. Door dit voorval viel natuurlijk onze hele planning in het water dus uiteindelijk kwamen we rond een uur of half 4 (ipv 2 uur) aan bij Ellen in Chukwani. Daar heeft Ellen papa en mama haar huis laten zien en laten zien wat ze met haar project wil gaan doen. Hierna zijn we weer terug naar de stad gegaan, lekker een hapje gegeten en toen was het tijd om mijn koffer in te gaan pakken, tijd voor een weekje vakantie!

En met een weekje vakantie bedoel ik dan ook echt vakantie! Ik durf dus ook best schaamteloos toe te geven dat ik de hele week helemaal niets uitgevoerd heb, behalve een beetje chillen op het strand, slapen en eten (papa en mama ook niet overigens dus ik ben niet de enige luie draak mochten jullie dat soms denken)!.

Zaterdagochtend zijn we rond een uur of 11 vertrokken. Na een rit van dik een uur door het prachtige groene landschap van Zanzibar kwamen we aan in Nungwi. Onderweg bij elke stop de corrupte politie weer wat geld in de handen gedrukt omdat we bij Saleh in de auto zaten en dit mag dus eigenlijk niet.

Nadat we ons geïnstalleerd hadden in onze bungalow zijn we op zoek gegaan naar het strand. Na een kleine wandeling kwamen we aan op het strand en daar was het niet te harden zo warm! Dus lekker in de schaduw wat gegeten, even van het strand genoten en daarna weer terug naar huis gegaan. En natuurlijk kwam ik bij thuiskomst tot de conclusie dat ik weer mooi verbrand was. Weer een lesje geleerd! Zelfs als het hier bewolkt is moet je je nog goed insmeren.

De dagen na aankomst zijn eigenlijk min of meer allemaal hetzelfde verlopen. 's ochtends lekker ontbijten en de regenbuien even afwachten. 's middags eerst even lekker chillen bij de bungalow en dan richting het strand en 's avonds in een restaurantje op tijd wat eten. We moesten namelijk voor het donker terug zijn bij de bungalow omdat we over een weg moesten lopen van het strand naar de bungalow waar je lelijk je nek kan breken over kuilen en uitstekende stenen in het donker! 's avonds lekker een biertje op het terrein van het bungalowpark en daarna lekker naar bed! Prima dagbesteding als je het mij vraagt :)

Dinsdag zijn we vervolgens met de taxi van Nungwi naar Paje gebracht, weer een heerlijk ritje. In Paje verbleven we in het Arabian Nights hotel. En ik moet zeggen, dit beviel me prima. Eigen kamer met megagrote badkamer en airco, en die was zeker niet overbodig! Dinsdag hebben we de boel in de buurt is even bekeken en 's avonds lekker in een restaurantje gegeten. Woensdag stond er bezoek uit de stad voor mij op het strand in Paje. Cassim was vanuit de stad naar Paje gekomen om even een middagje te zwemmen en chillen. Nadat hij weer weg was 's avonds weer lekker met papa en mama wezen eten. Donderdag was het voor papa en mij 'vroeg' dag, omdat we gingen snorkelen. Met een traditioneel vissersbootje zijn we een eind gaan varen en daar waar het koraal was zijn we vervolgens overboord gegaan om de onderwaterwereld bij Paje is te bekijken. Prachtig koraal, de meest exotische vissen, joekels van zeesterren, vanalles was er te zien! En waar ons bootje op de heenweg gebruikt werd als een soort punter, was het op de terugweg naar het strand een heuse zeilboot. Ik heb bij terugkomst echter de rest van de dag in bed gelegen omdat ik onwijs last van mn ogen had. De rest van de dag dus maar druppeltjes in mn ogen gedaan en me in het donker verstopt want mn ogen hadden geen zin in licht, zon of wind. Vrijdag kwam onze vriend Saleh bij ons op bezoek. Met zijn rode gevaarte zijn we vervolgens naar Jambiani gereden om daar de boel is te verkennen. Na een wandeling over de main road dacht meneer via de bush bush wel bij de zee te komen. Klopte ook wel, de zee was te zien, maar we stonden bovenop een soort klif dus de zee was vanaf daar een beetje lastig te bereiken. Goede foto's maken en genieten van het uitzicht was echter geen probleem :). Na Jambiani zijn we naar Michamvi gegaan. Na wederom een wandeling door de bush bush kwamen we aan bij de bar van hotel KonoKono. En het uitzicht vanuit daar was wederom een plaatje. Na wat uitrusten en wat drinken zijn we vervolgens teruggegaan naar Paje waar ik vrijdag met Saleh en Anuar naar de beachparty bij Jambo ben geweest.

Zaterdagochtend was het alweer tijd om naar Stone Town terug te gaan. Wederom hebben we onderweg weer wat geld uitgegeven aan de politie omdat we bij Saleh in de auto zaten. Terug in Stone Town zijn papa en mama op souvenirjacht gegaan en ik ben maar eens al mijn sociale contacten gaan onderhouden. De mensen in de stad hadden me al een aantal dagen niet gezien dus hebben ze Saleh bestookt met vragen waar ik was. Dus na terugkomst iedereen maar even gedag gezegd en laten zien dat ik toch echt nog niet terug was naar Nederland. Zaterdagavond hapje wezen eten met papa en mama en daarna klaar maken om richting de Full Moon Party in Kendwa te gaan.

Om kwart voor 9 stond ik klaar om te gaan (zoals plan was) maar Saleh was nog niet klaar om te gaan. Saleh had de minibus van een vriend met chauffeur geregeld, alleen deze kwam niet geheel volgens afspraak pas om kwart voor 10 aan in Town. Het plan was om rond een uur of 10 in Kendwa te zijn, maar dit is dus zwaar mislukt. Na het oppikken van Ellen en de meiden in Chukwani en nog wat stops onderweg kwamen we dan uiteindelijk rond 12 uur aan in Kendwa, ready to party! Helaas dacht de stroom in Kendwa daar anders over. Na een eerdere uitval van de stroom van ongeveer 10 minuten viel de stroom rond 3 uur/half 4 dan toch echt definitief uit. Geen licht, geen muziek, niks meer. Gelukkig hebben we het met zn allen nog wel gezellig gehad. Toen we na een kleine zoektocht iedereen weg teruggevonden hadden zijn we terug naar Stone Town gegaan, waar ik rond kwart over 6 mn bed in rolde.

Zondag extreem lang geslapen en 's avonds voor de laatste keer uit eten geweest met papa en mama. We hadden Saleh en Cassim nog uitgenodigd voor een laatste drankje voor papa en mama weg zouden gaan. Toen we echter bij Livingstone waren kregen we een grote verrassing. Ellen en Krista waren ook in de stad en kwamen ook nog even een drankje doen. En behalve Saleh en Cassim was de halve danscrew van Cassim ook aanwezig om doei te zeggen en met behulp van Ellen en Krista hadden ze een bericht voor papa en mama ingestudeerd; 'dag papa en mama Lotte, tot de volgende keer'! En ze glommen van trost toen ze uitgesproken waren. Na een drankje gedaan te hebben met elkaar en nadat de jongens afscheid genomen hadden ben ik richting huis gegaan om wat uurtjes te slapen.

Om 3 uur ging namelijk de wekker weer! Om half 4 had ik met Jelle afgesproken voor het Zanzibar Palace Hotel, omdat hij met dezelfde vlucht als papa en mama terug ging naar Nederland. Samen met Jelle en Cassim hebben we papa en mama vervolgens met de taxi opgehaald en zijn we richting het vliegveld gegaan. En dan moet je toch echt afscheid gaan nemen. Gedag gezegd tegen Jelle en vervolgens papa en mama. Op de weg terug naar de stad zat ik toch wel enigszins stilletjes in de taxi met Cassim (die meegegaan was als bodyguard). Het is fijn om je ouders te zien maar het is toch best lastig om ze vervolgens weer terug te laten gaan.

Ondertussen zijn papa en mama veilig geland in Nederland en alweer hard aan het werk. Ik heb de draad ook weer opgepakt en ben ook weer aan het werk gegaan, toch wel even wennen na een weekje vakantie!

Na een heel fijn bezoek is het dus nu weer tijd om mn 'oude leventje' weer op te pakken en mijn tijd goed te gebruiken zodat in juni mijn onderzoek afgerond is.

Voor zover de update voor nu, jullie horen snel weer van me!

Liefs, x


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Stone Town

Lotte

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 5083

Voorgaande reizen:

24 December 2014 - 13 Juni 2016

Zanzibar!

Landen bezocht: