'druk druk druk' - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu 'druk druk druk' - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu

'druk druk druk'

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Januari 2015 | Tanzania, Stone Town

Hallo lieve allemaal,

Laat ik maar beginnen met mn excuses aan te bieden voor het feit dat ik vorige week geen blog heb geplaatst. Vorige week hebben we van maandag tot en met donderdag gewerkt en vrijdag heb ik geen blog geplaatst, omdat het geen gewone werkdag was. Vrijdag was namelijk de laatste dag van Sam en Tessa. Dus in plaats van te werken zijn we alleen even op de werkplaats geweest zodat de meiden hun cadeautjes konden geven aan de mensen van het Chako team.

Zaterdag zijn we nog even terug geweest naar de werkplaats omdat het Chako team een verrassing voor de meiden had. Om 1 uur kwamen we aan op de werkplaats en toen we binnen gelaten waren stond en op de overdekte binnenplaats een overheerlijke lunch op ons te wachten die de vrouwen voor ons bereid hadden. We hadden eten in overvloed, maar we hebben heerlijk gegeten! Verder hebben we de rest van het weekend lekker gechilled in Stone Town.

Afgelopen week heb ik een weekje vakantie gehad. De 4 stageweken van mijn minor zaten er namelijk op en mijn stage voor mijn eigen studie begint volgende week officieel. Maandag hebben we Tessa en Sam naar Pongwe gebracht, waar ze hun laatste dagen op Zanzibar lekker door gingen brengen is een resort. We zaten bij Saleh in de auto en dat heeft onderweg voor de nodige hilarische momenten met de politie gezorgd. Mensen mogen hier namelijk alleen maar blanken vervoeren als ze een licentie hebben, en Saleh heeft deze niet. Bij elke politiepost hebben we dus een verhaal moeten ophangen dat één van ons de vriendin van Saleh was en dat de rest van ons familie was die kwam kijken of Saleh een geschikt vriendje was. Na het vertellen van deze verhalen was de politie vaak onder de indruk en vroegen ze Saleh of hij één van ons niet aan hen kon geven.

Na aankomst in Pongwe hebben we met zn allen (Fabi, Nabil en Awat zijn later met de bus gekomen) lekker een dagje genoten van de zon en het zwembad. 's Avonds toen we terug gingen hebben we Fabi 2 keer vlak voor de politiepost uit laten stappen omdat we anders gezeur zouden krijgen dat we met teveel mensen in de auto zaten.

Dinsdag ben ik met Anne nog wat souvenirs gaan shoppen en woensdag hebben we met z'n 2tjes onder begeleiding van Saleh de Safari Blue Tour gedaan. Met een traditionele dhow (zeilboot) het water op om te zwemmen in de mangrove, vervolgens lekker te chillen, zwemmen en fruit te eten op de zandbank, daarna even te snorkelen en rond de middag hebben we heerlijk geluncht op een klein eilandje in de oceaan. Daarna zijn we teruggevaren naar de kust en terug naar Stone Town gereden waarbij we onderweg weer een paar mooie verhalen hebben opgehangen tegen de politie. Terug thuis kwamen Anne en ik erachter dat we ondanks meerdere keren insmeren toch heftig verbrand waren. Aangezien het nogal pijn deed zijn we lekker de hele avond thuis gebleven en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.

Donderdag zijn ben ik samen met Saleh en Anne teruggegaan naar Pongwe op Sam en Tessa weer op te halen en ze naar het vliegveld te brengen. Afscheid nemen viel me toch wel zwaar, omdat ik 4 weken lang elke dag van 's ochtends tot 's avonds met de meiden ben geweest en nu ben ik alleen in ons grote appartement en op dit moment alleen op de werkplaats, erg wennen!

Vandaag ben ik weer op de werkplaats, omdat het de laatste werkdag is van Happy, onze werkplaatsmanager. Ze gaat studeren in Kenia dus ze gaat ons verlaten. Vanmiddag staat er voor haar ook een verrassingslunch klaar en ik ben benieuwd wat er vandaag op het menu staat!

Verder ga ik na de lunch terug naar Stone Town om mn tas in te pakken. Het is dit weekend het laatste weekend van Anne in Zanzibar, en het weekend gaan we lekker doorbrengen in een bungalow in Paje.

Jullie horen volgende week hoe het weekend in Paje was, en hoe het afscheid van Anne was. Zij gaat namelijk maandag naar huis en ze is van de 8 waarmee we begonnen nog de laatste die me hier gezelschap houdt. Ik kijk er wel een beetje tegenop om hier alleen achter te blijven, maar ik heb afgelopen weken al een hoop nieuwe vrienden gemaakt dus echt eenzaam zal ik me gelukkig niet voelen!

Jullie horen snel weer van me!

Liefs en een dikke kus uit Zanzibar, x


  • 30 Januari 2015 - 12:25

    Tessa:

    Dikke knuffel voor jou Lot!! Ik had je enorm graag nog langer willen vergezellen! Het was een top tijd :) Houd ons vooral nog even in de afrikaanse sferen met fotos okeeee?! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Stone Town

Lotte

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 5086

Voorgaande reizen:

24 December 2014 - 13 Juni 2016

Zanzibar!

Landen bezocht: