Tijd voor een update! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Februari 2015 | Tanzania, Stone Town

Aangezien ik mijn laatste reisverslag op 30 januari heb geschreven leek het me wel weer even tijd voor een update!

Mijn laatste blog heb ik afgesloten met de aankondiging dat Anne en ik tijdens haar laatste weekend in Zanzibar naar Paje zouden gaan. De bedoeling was om rond 4 uur te vertrekken. Helaas is dit niet helemaal gelukt.. Onze 'taxi' (Saleh) kwam rond een uur of 6 vertellen dat hij nog even moest douchen en dan klaar was om te gaan. Rond kwart over 7 (ach ja, alles kan in Afrika) zijn we richting Paje gegaan. We waren de stad nog niet uit of de telefoon van Saleh ging, of we even terug konden rijden naar Kwerekwe, en daar even een half uurtje konden wachten. Simba, de manager van Jambo, was namelijk de bandjes die mensen vrijdags tijdens het feest bij Jambo omkrijgen, vergeten mee te nemen vanuit Stone Town. Na wat uiteindelijk 3 kwartier wachten werd zijn we uiteindelijk toch richting Paje gegaan, waar we om half 10 aankwamen (de planning was 5 uur!). Dus voor degenen die altijd commentaar op mij hebben dat ik te laat ben, GA NIET NAAR AFRIKA!

Na het feestje van vrijdagavond bij Jambo hebben we zaterdag lekker de hele dag liggen chillen in de hangmat en op het strand. 's Avonds zijn we naar het huis van Muzu (de eigenaar van Jambo) gegaan voor een barbecue. Na een goed feestje waar veel van de aanwezigen genoeg gerookt en gedronken hadden, hebben we een lift naar huis maar afgeslagen en hebben we de hele kilometer terug naar Jambo lopend afgelegd. Zondag zijn we rond de middag met de dalla dalla weer terug naar Stone Town gegaan.

Zondagavond, of ja, eigenlijk zondagnacht was dan het moment aangebroken waar ik zwaar tegenop zag. Het vertrek van Anne. Rond de klok van 4 uur (deze keer was Saleh wel op tijd) zijn we richting het vliegveld gegaan om haar weg te brengen. Gezien het feit dat ik een vrouw ben en mijn emoties niet altijd onder controle heb, heb ik wel wat traantjes gelaten. In de auto terug naar huis werd me echter door Kasim, Adnan en Saleh vertelt dat ik niet hoefde te huilen en niet verdrietig hoefde te zijn, omdat zij ook mijn vrienden zijn en bij me zullen blijven (toch lief van ze haha!).

En dan is het weer maandag, het begin van een nieuwe werkweek. Alles op Chako gaat lekker z'n gangetje. Dinsdag heb ik kennis gemaakt met de Nederlandse manager van het Zanzibar Palace Hotel, Jelle. Samen met Robert werkt hij daar in het hotel, wat bij mij om de hoek is, dus als ik de behoefte heb om Nederlands te praten, of gewoon om even gezellig een bakje koffie te drinken kan ik daar altijd terecht. Na een werkweek waarin veel gedaan en besproken is was het dan zaterdag weer tijd voor weekend. Rond een uur of 7 's avonds ben ik met Kasim, Adnan, Ibrahim en Ally richting Kendwa gegaan voor de full moon party. Na een goed feestje hebben we zondag om 6 uur 's ochtends de dalla dalla gepakt terug richting Stone Town, tijd om te slapen!

Maandag weer tijd voor een nieuwe werkweek en alweer de 2e week dat ik hier alleen zit! En het gaat eigenlijk best goed, ook zonder een appartement vol Nederlandse vrouwen weet ik mezelf aardig goed te redden. Natuurlijk mis ik ze allemaal wel, maar de stilte is niet zo groot als ik verwacht had, omdat ik waar ik ook kom, altijd wel aanspraak heb. Maandagavond heb ik even een biertje gedaan met Jelle en Robert en dinsdag heb ik in de stad hard gewerkt aan mijn onderzoek voor school. Dinsdagavond ben ik met de jongens van de MJ Six Unit Crew (net als de week daarvoor overigens) naar Kiwengwa gegaan om hun optreden te zien. Wanneer je niet tegen lawaai kan is het je af te raden om met ze mee te gaan. Een dalla dalla vol met schreeuwende mannen, vol adrenaline voor hun optreden, die allemaal zo hard mogelijk over de muziek heen willen schreeuwen en zich het liefst bemoeien met alle gesprekken die er gevoerd worden, je moet je er maar aan willen wagen!

Vanaf donderdag vond het Sauti za Busara festival plaats in Stone Town. Wat betekent: de hele stad vol toeristen! Ik had het plan om te gaan tot ik zag wat de kosten waren. Een Zanzibari betaald voor 4 dagen 10.000 shilling, en ik, als mzungu, moest voor 4 dagen 160.000 shilling, zo'n $100 betalen! Ze weten hier wel goed hoe ze toeristen geld afhandig kunnen maken, dat moet ik toegeven. Zondag heb ik het entreebewijs van Anneloes gekregen en ben ik toch even een avondje gaan kijken. En ja, het is echt een leuk festival! Met muziek uit allerlei verschillende Afrikaanse landen en totaal verschillende mensen uit allerlei landen weet je niet wat je hoort en ziet.

Inmiddels is het weer dinsdag en ben ik weer gewoon, zoals dat gaat tijdens een normale doordeweekse dag, aan het werk. En als jullie mijn blogs lezen en denkt, goh, ze doet veel maar werkt ze ook ooit? Ja ik werk ook, maar ik hou jullie liever op de hoogte van de dingen die ik buiten werk om doe, dan dat ik tot in detail ga beschrijven wat ik op de werkplaats allemaal heb uitgevoerd :)

Lieve mensen, tot snel!
Ik ga eens kijken of ik week 3 zonder Nederlandse vrouwen om mee heen weet te overleven.

Liefs en een dikke kus, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Stone Town

Lotte

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5085

Voorgaande reizen:

24 December 2014 - 13 Juni 2016

Zanzibar!

Landen bezocht: