Alles lijkt 'normaal' - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu Alles lijkt 'normaal' - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Lotte Winkel - WaarBenJij.nu

Alles lijkt 'normaal'

Blijf op de hoogte en volg Lotte

16 Januari 2015 | Tanzania, Stone Town

Het is weer vrijdag dus tijd voor een update!

Afgelopen weekend, of ja, lang weekend zijn we met de meiden naar Paje geweest om een weekendje lekker te relaxen. Vrijdagmiddag zijn we met een volle tas de taxi ingestapt en maandagavond waren we weer terug in Stone Town. In Paje hebben we bij Jambo met z'n alleen in een dorm geslapen. Een huis van palmbladeren, 10 bedden erin en de vloer bestond uit niet meer dan zand, heerlijk!

Wanneer we ons hutje uitliepen keken we uit op de zee en het prachtige witte strand. Het was heel relaxend om even weg te zijn uit de hitte, de drukte en het lawaai van Stone Town. De hele dag lekker chillen, beetje aan de bar hangen, lekker op een bedje op het strand slapen, beetje zwemmen, langs het strand wandelen etc.. En natuurlijk zijn we ook student dus een feestje op z'n tijd mag niet ontbreken. Vrijdag hebben we ons prima vermaakt op de beachparty van Jambo, lekker met de blote voetjes dansen in het zand. En zondag ben ik samen met Anne naar Vuvuzela geweest, een lokaal barretje waar ongeveer 5 blanke mensen te vinden. Vreemde gewaarwording, maar we hebben het wel heel leuk gehad! Ook het kopen van drank is een verhaal apart. Er staat een man achter tralies gewoon flessen drank te verkopen voor de prijs waarvoor je ze ook in de winkel koopt, dat is weer is wat anders dan de €100 die wij al gauw betalen voor een fles bacardi in de kroeg. We hebben dan ook heerlijk genoten van ons flesje Amarula.. En lekker studentikoos, lang feesten, weinig slapen. Dus toen we maandagavond terug waren in Stone Town ben ik mooi vroeg naar bed gegaan.

Ondertussen is het dus alweer vrijdag en zit de 3e stageweek er al weer op. Vanochtend had ik echter wel een beetje moeite met uit bed komen. Karola, onze 'mama' gaat ons zondag verlaten en daarom zijn we gister met z'n allen, inclusief onze vrienden Fabi en Saleh die meegingen op onze kosten, naar Tatu gegaan. We hebben lekker met z'n allen wat drankjes en dansjes gedaan en wanneer het gezellig is heb je al gauw geen benul meer van de tijd. Zodoende kwam het dat we pas om kwart voor 2 thuis waren, en dat is best aan de late kant als je bedenkt dat de volgende ochtend gewoon weer om kwart voor 8 de wekker gaat.

Verder is er de rest van de week niet echt iets spannends gebeurd. Althans, niet iets wat wij nu nog spannend noemen. Alles op straat is nu voor ons de normaalste zaak van de wereld, maar wanneer jullie hier zouden zijn, zou je vast je ogen uitkijken en niks normaal vinden. Verkeersregels doen ze hier niet aan, mensen lopen met vanalles en nog wat rond op hun hoofd, je vindt stukken vlees in de achterbak van een pick-up, mensen liggen op hun marktkarren te slapen etc etc. Toch vreemd dat dit soort dingen die we in Nederland nooit zien zo snel 'normaal' kunnen worden. Zo ook ons bezoek aan Paje. Wanneer je daar op het strand staat en uitkijkt over de azuurblauwe zee lijkt alles normaal, maar wanneer je de foto's terug gaat kijken besef je je dat je eigenlijk gewoon in een soort van paradijs was!

Ik moet nog eens gaan bedenken wat ik dit weekend ga doen, misschien wel weer terug naar het paradijs. 4 van de meiden gaan een weekendje naar Nungwi en ik blijf met Anne in Stone Town om daar wat leuke dingen te gaan doen, al weten we nog niet precies wat. Vast een weekend vol verrassingen en wie weet ontdekken we hier wel weer een nieuw stukje paradijs.

Voor nu wil ik jullie allemaal vast een fijn weekend wensen en ik zal jullie volgende week vertellen over alle avonturen die ik (hopelijk) dit weekend ga beleven.

Tot snel.
Liefs en een dikke kus uit Zanzibar, x